Η Κοινωνία δε χτίζεται σε μία παλάμη που ζητιανεύει,
αλλά σε αυτή που σφίγγεται σε μία γροθιά

Πέστα Χρυσόστομε !

Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Made By Hellas: Έκθεση με οχήματα που έχουν φτιαχτεί από ελληνικά χέρια.


Made By Hellas: Έκθεση με οχήματα που έχουν φτιαχτεί από ελληνικά χέρια.

Έγιναν χτες τα εγκαίνια της έκθεσης «Made by Hellas» στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.
Πρόκειται για μια έκθεση με αντικείμενο αυτοκίνητα που σχεδιάσθηκαν, κατασκευάστηκαν ή συναρμολογήθηκαν στην Ελλάδα. Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου στο πλαίσιο της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τη χώρα μας πήρε την πρωτοβουλία να δώσει στους ενδιαφερόμενους τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά τις σημαντικότερες δημιουργίες των Ελλήνων σχεδιαστών και κατασκευαστών. Χτες βράδυ παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη έγιναν τα εγκαίνια από τον ιδρυτή του Μουσείου κ. Θόδωρο Χαραγκιώνη....


...

Το 50% των εκθεμάτων της συγκεκριμένης έκθεσης είναι μέρος της συλλογής του, ενώ τα υπόλοιπα έχουν προσφερθεί για το σκοπό αυτό από άλλα Μουσεία, Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με έμφαση στην καινοτομία αλλά και από ιδιώτες. Η έκθεση γίνεται υπό την αιγίδα της ΕΛΠΑ (εκπροσώπου της F.I.A) και της ΦΙΛΠΑ (εκπροσώπου της F.I.V.A.) χωρίς τη βοήθειά τους δεν θα είχε την πληρότητα με την οποία θα εμφανιστεί στο κοινό. Στην έκθεση επίσης συμμετέχουν Έλληνες σχεδιαστές αυτοκινήτων τόσο στον ελληνικό όσο και στο διεθνή χώρο, συγγραφείς βιβλίων για ελληνικά οχήματα, αλλά και ερευνητές της αρχαίας και της νεότερης κλασσικής τεχνολογίας.

Είχαμε την ευκαιρία χτες βράδυ να ρίξουμε μια ματιά στα εκθέματα, καθότι όμως τα εγκαίνια είχαν πάρα πολύ κόσμο υποσχεθήκαμε να επιστρέψουμε σύντομα για να δούμε και να μάθουμε περισσότερα. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποια από τα εκθέματα:


Στα εκθεμάτα περιλαμβάνονται μηχανισμοί της αρχαιότητας που εφαρμόστηκαν στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο του 1920 κατασκευής Θεολόγου, αυτοκίνητα που συναρμολογήθηκαν στην Έλλαδα την περίοδο του μεσοπολέμου, τα MORRIS MINOR και τα πασίγνωστα MΙΝΙ του πατέρα του σύγχρονου αστικού αυτοκινήτου, Αλέκου Ισιγόνη, ελαφρά πολιτικά και στρατιωτικά φορτηγά παραγωγής που κορυφώθηκε μετά την πρώτη πετρελαική κρίση, ανάμεσα τους τα θρυλικά PONY, ZEBRA, FARMOBIL και FARMA σχεδιασμένο από τον Γιώργο Μιχαήλ, τα τρίτροχα ALTA, ATTICA, TONACO και ΜΕΒΕΑ, το πρωτότυπο του πρώτου αυτοκινήτου στον κόσμο ενός όγκου (monospace) σχεδιασμένο από τον Αντώνη Βολάνη, το NISSAN SUNNY συναρμολογημένο στο Βόλο από την ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε.

Στα πιο σύγχρονα περιλαμβάνονται γνωστά επιτυχημένα μοντέλα Ελλήνων σχεδιαστών όπως το τριθέσιο MATRA MURENA, FIAT BARCHETTA, AUDI A3, αλλά και επιχειρηματιών που βοήθησαν εξωτικούς οίκους να επιβιώσουν όπως ο Πέτρος Λιβανός και η ASTON MARTIN LAGONDA, Επίσης, περιλαμβάνονται ελληνικές ιστορικές αναπαραγωγές, όπως συμβαίνει με τις θρυλικές PORSCHE το ’50 από την Replicar του Θανάση Μητσοκάπα στην Κατερίνη.

Ιδιαίτερη εντύπωση κάνουν τα μοντέλα του αύριο, όπως το παραμετρικό σασί του Δημήτρη Χατζηκακίδη, το Smart Jeep του Παύλου Κεραμπού, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα τύπου Formula και οικονομίας του Ε.Μ.Π. και των Πανεπιστημίων Αριστοτελείου, Πατρών και Κρήτης, και τα 3 πρωτότυπα του αρχιτέκτονα Δημήτρη Κορρέ που συμπληρώνονται από το μοναδικό ΚΟΡΡΕΣ 4 το αυτοκίνητο παραγωγής και την πολύ ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα του. Όσα περιγράφονται παραπάνω είναι μερικά μόνο από τα εκθέματα της ιδιαίτερης αυτής έκθεσης.

Την έκθεση επιμελήθηκε ο κ. Παναγιώτης Μπάστος – Πολιτικός Μηχανικός, εθελοντής στο Ελληνικό Μουσείου Αυτοκινήτου. Η έκθεση θα είναι προσβάσιμη στο κοινό έως τις 30 Ιουνίου 2014 και είναι ένας ύμνος στην Ελληνική δημιουργικότητα.
Μερικά στοιχεία για κάποια σημαντικά εκθέματα:

DAIHATSU ZEBRA

Το Daihatsu Zebra προϊόν της εταιρίας AUTOMECCANICA Α.Ε. κατασκευαζόταν πλήρως στην Ελλάδα από το 1981 έως το 1985 με σχέδια του Ιταλού σχεδιαστή Fissore. Ήταν βασισμένο στο δάπεδο και τα μηχανικά μέρη του Ιαπωνικού μοντέλου Daihatsu Charade.

ENFIELD E8000 ELECTRIC

Η εταιρεία “Enfield Automotive Ltd,” με έδρα το Λονδίνο, ειδικευόταν από το 1966 στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το 1972, εξαγοράσθηκε από τους Α/φούς Γουλανδρή οι οποίοι την μετονόμασαν σε “Eνφιλντ Νεόριο Ε.Π.Ε.” και μετέφεραν την γραμμή παραγωγής στα Ναυπηγεία Σύρου. Το βασικό μοντέλο που κατασκευάστηκε ήταν το Ε8000, ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πόλεως με μπαταρίες με μέγιστη ταχύτητα ~80 χλμ/ωρα και αυτονομία 110-130 χλμ. Το Ε8000 δεν πήρε έγκριση τύπου στην Ελλάδα και όλη η παραγωγή εξαγόταν στην Αγγλία με βασικούς πελάτες διάφορα Συμβούλια Ηλεκτρικής Ενέργειας. Η κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Σύρο σταμάτησε το 1976 αφού είχαν κατασκευαστεί 112 οχήματα.

FIAT AMICO
H Αυτοκινητοβιομηχανία Ελλάδος A.B.E.E. ιδρύθηκε το 1975 για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου πολλαπλής χρήσης, του FIAT Scout όπως αρχικά ονομαζόταν και το οποίο σύντομα μετονομάστηκε σε FIAT Amico 127. Το FIAT Amico 127 ήταν προϊόν του Ιταλικού εργοστασίου Fissore και η κατασκευή του στην Ελλάδα ξεκίνησε με συναρμολόγηση και σταδιακή αύξηση της προστιθέμενης αξίας που έφτασε το 50% και σύντομα κατέκτησε σημαντικό μερίδιο της Ελληνικής αγοράς, ενώ στο εργοστάσιο της Θήβας το 1978 εργαζόταν 120 άτομα.


MINI VAN

Το Mini ήταν ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο της British Motor Corporation το οποίο κατασκευάστηκε από το 1959 έως το 2000 με συνολική παραγωγή 5.387.862 μονάδων από όλες τις παραλλαγές. Αυτό το δίπορτο αυτοκίνητο με την χαρακτηριστική εμφάνιση, σχεδιάστηκε από τον Sir Alec Issigonis που καθόρισε από την αρχή τις βασικές απαιτήσεις σχεδιασμού για ένα “σωστό μικρό αυτοκίνητο” με διαστάσεις 3000x1200x1200 mm και κινητήρα που για λόγους κόστους θα έπρεπε να ήταν ήδη σε παραγωγή.

NAMCO PONY CITROEN

Οι δραστήριοι και δυναμικοί Α/φοι Κοντογούρη παρουσίασαν στην ΔΕΘ του 1972 ένα ελαφρύ αυτοκίνητο πολλαπλής χρήσης σχεδιασμένο από μηχανικούς της CITROEN σε μια πλατφόρμα του 2CV. Μετά το ενδιαφέρον που παρουσίασε το απλό σε σχεδιασμό αυτοκίνητο ιδρύθηκε το 1973 η εταιρεία NAMCO Α.Ε. με έδρα την Θεσσαλονίκη για την παραγωγή του Pony ή Pony-Citroën όπως ονομάστηκε το όχημα αυτό. Η απλή και μελετημένη κατασκευή, τα αξιόπιστα μηχανικά μέρη της Citroen και η τιμή με την οποία βγήκε το Pony στην αγορά είχαν θετικά αποτελέσματα και σύντομα η παραγωγή έφτασε τα 24 οχήματα την ημέρα, η προστιθέμενη αξία ανέβηκε σε 65%, ενώ το εργοστάσιο απασχολούσε 380 άτομα προσωπικό.

Το Pony χρησιμοποιήθηκε τόσο από τον ιδιωτικό όσο και τον δημόσιο τομέα αλλά και από τον στρατό, την αεροπορία και το ναυτικό ενώ αναπτύχθηκαν παράλληλα οι εξαγωγές σε παγκόσμιο επίπεδο, ακόμη και στην δύσκολη αγορά των Η.Π.Α.
Η κατασκευή του Pony σταμάτησε το 1983 μετά από μια παραγωγή που έφτασε τις 30.000 μονάδες.


RENAULT FARMA

Η εταιρεία MAVA Α.Ε. εισαγωγέας των αυτοκινήτων Renault, απεφάσισε το 1979 να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο πολλαπλής χρήσης σε σχέδια του Γιώργου Μιχαήλ ο οποίος ολοκλήρωσε την κατασκευή του προτύπου το οποίο μετά από δοκιμές στην Γαλλία πήρε έγκριση για κατασκευή στην Ελλάδα με την ονομασία Renault Farma. Το Renault Farma βασισμένο στο δάπεδο και τα μηχανικά μέρη του Renault R4 κατασκευάστηκε σε ποικιλία εκδόσεων, επιβατικό, van και pick-up . Είχε ένα 4-κύλινδρο κινητήρα 845cc με απόδοση 34hp και τελική ταχύτητα 110 χλμ/ώρα. Το 1984 σχεδιάζεται το FARMA Σ μια παραλλαγή του βασικού μοντέλου με ισχυρότερο κινητήρα και βελτιωμένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου που στόχευε να προκαλέσει το ενδιαφέρον των Ελληνικών ένοπλων δυνάμεων.
Με την αλλαγή της νομοθεσίας το 1985 και αφού είχαν παραχθεί 3.500 οχήματα όλων των τύπων η παραγωγή των Renault Farma σταμάτησε.



α/α ΕΚΘΕΜΑΤΑ Ιδιοκτήτης
1 Αραμπάς EMA
2 Morris Minor Sedan EMA
3 Morris Minor Traveller Acropole EMA
4 Morris Minor Drophead Γιώργος Βαλλινδάς, ΦΙΛΠΑ
5 mini Cooper rally EMA
6 mini Cooper S racer EMA
7 mini Van Olympic Airways EMA
8 mini Countryman EMA
9 mini Bicini prototype Γιάννης Ρεϋμούνδος, ΦΙΛΠΑ
10 Wolsey Convertible Παύλος Κεραμπός
11 mini Convertible Παύλος Κεραμπός
12 Vande Plas 1300 EMA
13 MEBEA Robin EMA
14 ATTICA Μαρίνος Καρώνης, ΦΙΛΠΑ
15 ALTA EMA
16 ΤΟΝΑΚΟ Αντώνης Τζεν
17 TZEN SPORT Αντώνης Τζεν
18 Enfield 8000 EMA
19 Κορρές 1 Δημήτρης Κορρές
20 Κορρές 2 Δημήτρης Κορρές
21 Κορρές 3 Δημήτρης Κορρές
22 Κορρές 4 Δημήτρης Κορρές
23 Austin Seven Opal (Ταγκαλάκης) EMA
24 Θεολόγου Νίκος Στρατογιαννάκης
25 Αντλία Hunia EMA
26 Οδόμετρο Κώστας Κοτσανάς
27 Μοτοσυκλέτα Δημήτρης Κορρές
28 Μοτοσυκλέτα ΕΜΜ
29 Μοτοσυκλέτα ΕΜΜ
30 Μοτοσυκλέτα ΕΜΜ
31 Μοτοσυκλέτα ΕΜΜ
32 sunnyclist Μανώλης Τσικανδυλάκης
33 ποδήλατο Νίκος Μανάφης
35 Fiat amico Δημήτρης Μαυρογιάννης
36 PONY military Αντώνης Τζεν
37 Daihatsu Zebra Ηλίας Νέγκας
38 SHERPA Βασίλης Μιχελάς
39 PONY μοντέλο 1990 NAMCO Κοντογούρης
40 Farmobil NAMCO Κοντογούρης
41 FARMA Αλέξανδρος Μανιατόπουλος
42 FARMA S EMA
43 HELIOS EMA
44 Mercedes G240 ELVO Βασίλης Γκουζάνης, ΦΙΛΠΑ
45 Aston Martin Lagonda Saloon EMA
46 FIAT Barchetta Γιώργος Περαντζάκης
47 Bristol 406S EMA
48 Replicar Hellas 550 ReplicarHellas
49 Replicar Hellas 356 ReplicarHellas
50 Super K Παύλος Κεραμπός
51 Super K Παύλος Κεραμπός
52 Παραμετρικό σασί Δημήτρης Χατζηκακίδης
53 TUCER Πολυτεχνείο Χανίων
54 Art12 Αριστοτέλειο Θεσ/κη
55 Πυρφόρος ΕΜΠ
56 Ερμής ηλιακή Φόρμουλα Πανεπιστήμιο Πατρών
57 Formula Πανεπιστήμιο Πατρών
58 Formula Πανεπιστήμιο Πατρών
59 Formula racer Παντελής Στυλιαράς
60 Nissan Sunny Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.


Το λεγόμενο super car του Δημήτρη Κορρέ. To Korres Project 4 θα παραχθεί φέτος σε 4 μονάδες και θα διατεθούν σε Ευρώπη και Αμερική.


Το Sunnyclist είναι ένα υβριδικό ηλιακό τριθέσιο μοτοποδήλατο που έχει κατασκευαστεί στην Κρήτη. Έχει αυτονομία 200 χιλιόμετρα και μπορεί να κινηθεί με μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ./ώρα.


Το αμιγώς ηλεκτρικό Enfield E8000 φτιάχτηκε τη δεκαετία του ΄70 στη Σύρο σε περισσότερα από 120 κομμάτια. Δυστυχώς η παραγωγή του σταμάτησε λόγω… γραφειοκρατίας.



Το συγκεκριμένο buggy είναι ακόμα γνωστό στο ελληνικό κοινό.


Το θρυλικό Pony που κατασκεύαζε η Namco στην Θεσσαλονίκη. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 στην ΔΕΘ.


Το Volanis Helios κατασκευάστηκε το 1981 και ήταν ένα πρωτότυπο σχεδιαστικά όχημα χωρίς μηχανικά μέρη… Φέρει την υπογραφή του Αντώνη Βολάνη.


Η ΕΛΒΟ κατασκεύασε για στρατιωτική χρήση περίπου 9.000 μονάδες της Mercedes G-Wagon.


Το Daihatsu Zebra κατασκευαζόταν εξολοκλήρου στην Ελλάδα από το 1981 έως το 1985.


Το προχωρημένο σχεδιαστικά ηλεκτρικό ποδήλατο του Νίκου Μανάφη.
Χιλιάδες τέτοια Nissan κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της μάρκας στο Βόλο…
Το Bistrol 406 σε μία πρωτότυπη μορφή που φέρει την υπογραφή της αρχιτεκτονικής ομάδας AKROPOLE – Design…
Το Fiat Barchetta σχεδιάστηκε από τον Ανδρέα Ζαπατίνα και την ομάδα του. H παραγωγή του άρχισε το 1995 και ολοκληρώθηκε δέκα χρόνια αργότερα…


Δύο μοντέλα της Replicar Hellas που εδρεύει στην Κατερίνη. Βασίζονται σε παλαιότερα μοντέλα της Porsche και κατασκευάζονται με πολύ υψηλά στάνταρτ. Για φέτος υπολογίζεται ότι θα εξαχθούν 45 μονάδες σε χώρες της Ευρώπης…


Την σχεδίαση της τελευταίας γενιάς του Audi A3 έχει επιμεληθεί ο Έλληνας σχεδιαστής Gary Telaak. Ο συγκεκριμένος κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη και μιλά άπταιστα ελληνικά…
Το παραμετρικό πλαίσιο του μηχανολόγου – μηχανικού Δημήτρη Χατζηκακίδη το οποίο εξελίσσει πολύ μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Ο συγκεκριμένος ήταν αυτός που είχε σκεφτεί πριν δεκαετίες τα φλας στους καθρέπτες αλλά όταν το έλεγε κάποιοι… γελούσαν!
To πρωτότυπο Super K είναι κατασκευή της εταιρείας Keraboss. Εφοδιάζεται με κινητήρα 1.0 λίτρου ο οποίος αποδίδει 118 ίππους…


To TZEN κατασκευάστηκε πριν από 40 χρόνια! Εφοδιάζεται με κινητήρα 50 κ.εκ. και φέρει αυτόματο κιβώτιο. Στην φωτογραφία είναι με τρεις ρόδες αλλά μπορεί να φτιαχτεί με τέσσερις και να λειτουργεί με ηλεκτροκινητήρα…
Η βιομηχανία ALTA, κατασκευάστρια μοτοποδηλάτων από το 1965, επεκτάθηκε το 1968 στην κατασκευή ενός τρίτροχου επιβατικού αυτοκινήτου με άδεια της Γερμανικής εταιρείας Fuldamobil όπως και το Attica 200 της εταιρείας ΒΙΟΠΛΑΣΤΙΚ Α.Ε.

Το Mini Beach Bar κατασκευάστηκε το 1961 σε 16 μονάδες. Εφοδιάζεται με κινητήρα 849 κ.εκ. και έχει τελική ταχύτητα 112 χλμ./ώρα… Κύριο χαρακτηριστικό είναι το… σαλόνι του!
Η… σέξι πρωτότυπη μοτοσικλέτα του Δημήτρη Κορρέ. Εφοδιάζεται με 6κύλινδρο κινητήρα 1.050 κ.εκ. και αποδίδει 104 ίππους…

To Austin Seven Opal Tourer κατασκευάστηκε το 1936…
Διασκευασμένα Morris σε διάφορες εκδοχές που φέρουν ελληνικά στοιχεία…
Ελληνική δικύλινδρη διπίστονη αντλία…

Το Korres Project 3 δείχνει τις δυνατότητές του….
Αυτό είναι το Korres Project 1 άπό όπου έγινε και η αρχή…
Η Aston Martin Lagonda φτιάχτηκε όταν η μάρκα ήταν ιδιοκτησίας του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Λιβανού…
Το ΑRT12 του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κατασκευής 2011…
Ο Πυρφόρος του ΕΜΠ…




Click here to view original article

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπορείτε ελεύθερα να κάνετε προτάσεις και σχόλια, χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα. Εάν στην επιλογή προφίλ βάλετε τη λέξη ανώνυμος, δεν μπορεί κανένας να μάθει την ταυτοτητά σας.

Related Posts with Thumbnails
Δυναμή μας στο νέο Blog Ρόδου, είναι η δική σας συμμετοχή, με τις προτάσεις και τα σχόλια σας.


Μη ψιθυρίζετε. Φωνάξετε δυνατά την άποψη σας.

greek blog, blogs, greek blogger,bloggers, ksipnistere, rc-café, epirus-ellas, rodosblog-xrisostomos, xrisostomos, xrysostomos, χρυσόστομος blog, ktikio, kafeneio-gr, kafeneio, tro-ma-ktiko, akommatistoi-istologoi, taxalia, press-gr, rc-café, olympia.gr, troktiko, tro-kti-ko, fimotro, gazzetta.gr, gazzetta.gr, news24gr, totefteri, sarotiko, apneagr,greek blog, blogs, greek blogger,bloggers, ksipnistere, rc-café, epirus-ellas, rodosblog-xrisostomos, xrisostomos, xrysostomos, χρυσόστομος blog, ktikio, kafeneio-gr, kafeneio, tro-ma-ktiko, akommatistoi-istologoi, taxalia, press-gr, rc-café, olympia.gr, troktiko, tro-kti-ko, fimotro, gazzetta.gr, gazzetta.gr, news24gr, totefteri, sarotiko, apneagr,troktiko73-10.blogspot Ακομματιστοι Ελληνες Ιστολογοι

πέστα Χρυσόστομε,Pesta Xrysostome,pesta Χρυσόστομε


Τι γράφουν οι bloggers σήμερα


Xrisostomos Rodos Blog

Xrisostomos Rodos Blog

The Secret Real Truth

The Secret Real Truth

oxaxanoulis

oxaxanoulis

Stat